Integracja i wdrożenia rozwiązań_

Narzędzia IT dla procesów sprzedaży w logistyce



Narzędzie służące do Automatyzacji procesów sprzedaży (Sales Force Automation) w segmencie logistyki hurtowej znajduje swoje zastosowanie wszędzie tam, gdzie jest konieczna indywidualna wycena oraz szybkość w prezentacji ofert.

 

W naszej ofercie posiadamy dedykowane dla branży logistycznej rozwiązanie, które umożliwia między innymi:

  • Wprowadzenie zapytań ofertowych do systemu bezpośrednio u klienta dzięki możliwości zastosowania urządzeń mobilnych (smartfonów, laptopów, tabletów)
  • Natychmiastowy wgląd do wprowadzonych zapytań oraz utworzenie na ich podstawie ofert w systemie.
  • Akceptację cen i zniżek przez menagerów oraz przesłanie ich do klientów dzięki stworzonemu elektronicznemu obiegowi dokumentów
  • Kontrolę nad całym procesem oraz nad pracownikami dzięki wygodnym widokom w aplikacji oraz narzędziom do raportowania
  • Automatyczne przekazywanie informacji z opisywanego narzędzia do wewnętrznych systemów firmy, takich jak CRM czy ERP

 

W naszym programie elektroniczne formularze domyślnie zawiera charakterystyczne dla branży logistycznej elementy, takie jak incoterms, oczekiwane daty odbiorów i dostaw, miejsca rozładunku i załadunku, wymagane dokumenty odprawy celnej. Oczywiście możemy dostosować aplikacje do wymogów procesów biznesowych Państwa organizacji.

 

Poniżej przedstawiamy podstawowe funkcjonalności systemu:

  • Złożenie zapytania ofertowego w wymaganym do wyceny formacie z telefonu, tabletu lub laptopa
  • Elektroniczny obieg dokumentów dla całego procesu - od momentu złożenia zapytania, poprzez stworzenie kalkulacji cenowej, aż do akceptacji i przesłania oferty do Klienta
  • Generowanie dokumentu oferty i przesyłanie go bezpośrednio na wskazany e-mail Klienta
  • Zarządzanie katalogiem produktów (kalkulatorem wycen)
  • Tworzenie zapytań oraz ofert na bazie poprzednich kalkulacji
  • Monitorowanie wskazanych KPI procesów on-line
  • Tworzenie raportów dla kierowników liniowych
  • Integracja (automatyczny import i eksport) danych z systemów ERP i CRM
  • Zarządzanie zadaniami i monitorowanie obciążenia pracą poszczególnych pracowników zaangażowanych w procesy sprzedaży
  • Administracja użytkownikami aplikacji. Możliwość tworzenia i usuwania kont w dowolnym momencie (funkcja dostępna tylko dla uprawnionych osób)
  • Zarządzanie słownikami parametrów ofert oraz szablonami

 

Naszym celem przy tworzeniu tego oprogramowania było, aby w jak największym stopniu ułatwić i skrócić czas przygotowania oferty.

 

 

Wartość dla Klienta:

  

Nasz produkt może realnie przyczynić się do poprawy wydajności i jakości pracy oraz zmniejszenia czasu obsługi klientów, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysków ze sprzedaży Państwa usług. Poniżej przedstawiamy konkretne powody, dla których warto wykorzystać oprogramowanie firmy Matic:

  • Maksymalne skrócenie czasu obsługi zapytań. Wykorzystując naszą aplikację, całkowity czas procesu skraca się do utworzenia oferty na podstawie zapytania. Resztę czynności można wykonać za pomocą jednego kliknięcia.
  • Aby dodatkowo przyśpieszyć obsługę wprowadziliśmy funkcjonalność umożliwiającą tworzenie oferty z wykorzystaniem ofert archiwalnych, dzięki czemu czas potrzebny na jej opracowanie ogranicza się do zmiany wartości kilku pól w aplikacji.
  • Pełna kontrola nad procesem sprzedażowym dzięki możliwości ciągłego monitoringu czasu przygotowania ofert i ich statusu. Łatwość w uzyskaniu informacji o efektywności pracowników dzięki wbudowanemu modułowi do raportowania.
  • Zapewniamy Państwu szybkie wdrożenie oraz możliwość integracji z innymi systemami informatycznymi dostępnymi w organizacji.
  • Nasz produkt został wdrożony i na co dzień jest wykorzystywany przez światową markę logistyczną – DHL.
CASE STUDY: DHL

DHL

SYTUACJA KLIENTA

DHL Global Forwarding to największy światowy dostawca usług frachtu lotniczego i morskiego. W rmach swojej działalności DHL GF realizuje bardzo dużo ofert przy jednoczesnym nacisku na czas ich złożenia. Polski oddział DHL GF realizował proces składania zapytań i ofertowania za pomocą emaila oraz excela. Realizowany proces był narażony na błędy wynikające z niekompletnych informacji przesyłanych mailem oraz – ze względu na konieczność dopytywania Klienta o brakujące warunki przewozu – wolny. Przyjęta metoda działania wymagała złożenia zapytania przez

sprzedawcę mailem z załącznikami, co powodowało, że musiał on być przed komputerem – co powodowało dodatkowe opóźnienia jeśli sprzedawca pracował poza biurem.


OPIS ROZWIĄZANIA


Matic dostarczył dedykowany system obejmujący swoim zakresem pracę działu sprzedaży oraz wycen. System wspiera proces zapytania, wyceny oraz oferty i domknięcia sprzedaży dla dużych przesyłek (frachtów morskich i lotniczych). W ramach rozwiązania zaimplementowana została dedykowana dla procesów logistycznych platforma workflow pomagająca wymieniać informacje pomiędzy poszczególnymi jednostkami zaangażowanymi w przygotowanie kompleksowej oferty w szybkim czasie. Rozwiązanie składa się z dodatkowej aplikacji mobilnej, która pozwala złożyć zapytanie sprzedawcy z dowolnej lokalizacji – np. magazynu Klienta.

UZYSKANE KORZYŚCI

  • Skrócenie czasu przygotowania oferty
  • Zwiększenie dokładności wycen od pierwszego kontaktu (mniej dopytywania) – poprawa jakości wycen składanych Klientom
  • Zwiększenie efektywności pracy zespołu sprzedaży oraz wycen dzięki obniżeniu pracochłonności związanej z przygotowaniem ofert.
  • Poprawa kontroli i pomiar wydajności pracy w zakresie sprzedaży

Case study
DHL
PL / EN / RU